Ingen jul i år.

 

Som ni ser har jag bestämt mig. Ingen jul i år. Och det är inte så att jag storbölar över det heller. För mig är det en helt vanlig lördag, inget speciellt alls. Förutom lite mat, som du kan få till påsk. Och sen presenter då, men vem bryr sig egentligen? Det ska vara tanken som räknas, inte vad som är inuti. Och allt är så jäkla fake. Tomten, det är grannen med en kudde till mage och vitt plast skägg. Maten? Aa den äter vi under alla andra "högtider" också. Fulla föräldrar och släktingar - jag klarar mig bra utan det. Och full kan jag vara själv.

 

Förhoppningsvis får jag låna denna lägenhet. Så att jag kommer undan. för varför ska man egentligen sitta och låtsas bry sig om familjen, när man inte visar det annars? Vad är så speciellt med jul, att man måste plågas igenom en dryg dag och kväll kan man väl knappast kalla lycka. Nej, i år tänker jag ta det som en vanlig dag. Förra året låg jag hög i min egna säng och skrattade av allt kaffe. (Ja, hade tagit en kaffeöverdos) men i år tänker jag inte plåga mig med att vara här ens.

 

Folk kommer säkert reagera på detta väldigt starkt. Men det skiter jag fullständigt i. Folk som inte bryr sig om mig under resten av året, och som skiter fullständigt i hur jag mår. Aldrig ställer upp annars, dom behöver inte göra det på jul heller. Det räcker med allt påhitt som finns, falska leenden och personer är det sista jag behöver just nu. Men jag tror 24 december kan bli en bra dag ändå. Mycke hembränt, julmust & några kalla köttbullar. Precis så man klarar sig till krogarna öppnar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: